Så fungerar Attire
Effektivisering och mer tid till annat låter ju jättebra! Men hur går det till, egentligen?
Här går vi lite djupare in på vad Attire gör för att hjälpa dig i vardagen.
Nya produkter
Vem säger att det ska vara svårt att hantera nya kollektioner och artiklar? Med Attire väljer du utifrån färg, storlek eller gruppering – och hanterar även återkommande basvaror smidigt. Attire hanterar ett eller flera varumärken och ger dig en tydlig överblick över säsonger och artiklar. Vill du dyka ner i detaljer? Se vilka färger, storlekar och attribut en artikel finns i, vem som köpt den, lagersaldo och mycket mer.
Lagerhantering
Få full kontroll över ert varuflöde med Attire. Hantera enkelt inkommande, planerade och beställda varor – oavsett om leveranserna sker som helhet eller delleveranser. Med realtidsöversikt över lagret kan du hålla ordning, möta kundernas förväntningar och anpassa dig snabbt efter förändrade behov. Attire automatiserar dessutom processerna för att minimera fel och effektivisera flöden, vilket leder till kortare ledtider och nöjdare kunder.
Prislistor
Här kan du enkelt skapa alla prislistor du behöver. Arbeta med flera valutor och låt Attire ta hand om kalkylen. Du kan sätta priser ner på detaljnivå baserat på exempelvis färg, storlek, artikelgrupp eller kundgrupp. Systemet anpassas efter dig och innehåller allt du behöver: Freight on Board (FOB) cost, Landed Cost (LC), wholesale och retail-priser.
Kundordrar
Det har aldrig varit smidigare att hantera kundordrar! Era säljare kan lägga in ordrar direkt i systemet, eller så integrerar vi med de verktyg ni redan använder. Attire hanterar olika ordertyper – pre-order, tilläggsorder, returorder och lagerorder – och ger dig full överblick med vårt Order Management System.
Inköp
Administrera inköp utifrån dina behov. Se sammanställningar av ordrar från kunder, agenter, distributörer och skapa inköpsordrar till dina leverantörer. Du kan även planera extra inköp baserat på försäljning och leverantörers minimikvantiteter.
Försäljning / Order
Få full kontroll över ditt varulager. Hantera multipla leveranser och se helheten, ända ner till varje enskild artikel. Arbeta smidigt med virtuella och kundspecifika lager. Med Attire ser du enkelt vad som levereras, hur och när – allt för att du ska kunna ligga steget före.
Allocation
Med Attire säkerställer du att rätt produkter når rätt kunder, i rätt kvantiteter och vid rätt tidpunkt. Fördela beställda, planerade och inkomna varor till dina kunder. Hantera delleveranser och prioritera kunder baserat på status – manuellt eller automatiskt.
Leverans av sålda varor
Skapa pack- och plocklistor som ditt lager kan använda för att plocka, packa och skicka varor. Hantera eventuella justeringar smidigt och håll koll på varje steg i leveransprocessen.
Fakturering
Den sista delen i processen är faktureringen, där fakturorna skapas baserat på packsedlar. Dessa kan utgå från en lång rad olika kriterier. Skapa manuella fakturor eller kreditfakturor vid behov – Attire gör det enkelt att hålla ordning på allt.
Support
Vi finns förstås vid din sida hela vägen. Oavsett om du har frågor, funderingar eller stöter på utmaningar – tveka inte att höra av dig. Vår uppskattade support finns alltid nära till hands för att hjälpa till!
Låt oss visa hur det går till!
Boka en demo och upptäck hur Attire kan effektivisera din vardag.
Kanske får vi rentav bjuda på kaffe?