Attire logga

Ett affärssystem att växa med

"Med Attire får du ett verktyg för att
integrera människor, processer och teknologi.
Allt paketerat på ett snyggt, enkelt och
användarvänligt sätt – precis som det ska vara."

Attire logga

Ett affärssystem att växa med

"Med Attire får du ett verktyg för att
integrera människor, processer
och teknologi.
Allt paketerat på ett snyggt, enkelt
och användarvänligt sätt –
precis som det ska vara."

ALL
Shop
Samlar alla dina ordrar
från olika håll
16
Ger dig kontroll
av ditt lager
Skapar packlistor
och fakturor

ORDER

Webbordrar
ALL
Återförsäljare som lägger ordrar
Shop
Egna butiker som lägger ordrar

LAGER

Purchase order – order till fabrik
16
Inleveranser och utleveranser till lagret
Lagerhantering

FAKTURERING

Packlistor
Fakturor skapas och skickas
Klart

Attire - vi växer med dig

VÅRT UNIKA AFFÄRSSYSTEM

Med Attire får du ett verktyg för att integrera människor, processer och teknologi. Allt paketerat på ett snyggt, enkelt och användarvänligt sätt – precis som det ska vara.

MODE - EN UNIK BRANSCH

Alla aktörer i vår bransch har en alldeles egen verklighet. Vissa har produkter med kort livslängd, andra med längre. Somliga sitter med höga produktionskostnader och en del brottas med utmaningar kring stora sortiment med mängder av storlekar och färger. Lägg dessutom till flera samtidiga säsonger, varumärken och en uppsjö av olika grupperingar.

VI SKAPAR RÄTT FÖRUTSÄTTNINGAR

Vi är en av pionjärerna i branschen. Redan 1995 började vi utveckla affärssystem för modeindustrin. Vi tillhandahåller ett specialdesignat IT-stöd som fungerar som själva hjärtat i din verksamhet. Attire är helt enkelt ditt dagliga verktyg för att hantera hela processen. Från det att produkten skapas, till det att kunden faktureras.

ATTIRE - INTE FÖR VEM SOM HELST

Vi väljer våra kunder med omsorg - vi vill arbeta länge tillsammans med er och ser vårt samarbete lite som ett äktenskap. Attire har historiskt sett fokuserat på små och medelstora företag inom mode- och sportbranschen. Idag arbetar vi dessutom med globala varumärken och vi älskar att växa med våra kunder.

SMIDIGT MED INTEGRATIONER

Du integrerar enkelt Attire med externa system som webshop, kassa- och ekonomisystem. I samma ögonblick får du tydlig överblick och kan hantera hela affären. Skulle det vara så att du saknar någon integration kan vi snabbt utveckla de API:er som saknas.

SNABBFOTADE OCH LÖSNINGSORIENTERADE

På Attire arbetar vi agilt och vi är lyhörda för dina behov. I en snabbföränderlig värld är det oerhört viktigt att kunna hitta snabba lösningar, utan att tappa det långsiktiga perspektivet. Med vårt webbaserade system behövs till exempel inga lokala installationer.

Tjänsten

Med Attire får du ett verktyg för att integrera människor, processer och teknologi.
Allt paketerat på ett snyggt, enkelt och användarvänligt sätt – precis som det ska vara.

1

New Season / Collections

Här lägger du enkelt upp nya kollektioner och artiklar. Välj utifrån färg, storlek eller önskad gruppering. Även återkommande basvaror kan hanteras. Attire administrerar ett eller flera varumärken, där det vanliga är att två till fyra säsonger är i gång under ett kalenderår. Du får en tydlig överblick över dina säsonger/kollektioner och alla artiklar som ingår. Du kan också gå in och kolla på specifika detaljer om en artikel – vilka färger eller storlekar den finns i, vem som har köpt den, lagersaldo och mycket mer.

1

2

Samples / Prover

I denna fas kan du hantera de prover eller provkollektioner som du får av dina leverantörer. Detta är vanligtvis plagg som är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter eller till återförsäljare. Nu får du en bra överblick över säsongens alla provplagg och kollektioner.

2

3

Price lists

Här skapas alla prislistor som behövs för din verksamhet. Med Attire blir det enkelt att arbeta med flera valutor och vårt system gör kalkylen åt dig. Priserna kan sättas på lägsta nivå, exempelvis inom färg och storlek. Du kan också skapa dem baserat på valuta, artikelgrupp eller kundgrupp. Kort sagt: precis som du vill ha det. För med våra prislistor finns all specifik information som är viktigast för just dig: Frieght on Board (FOB) cost, Landed Cost (LC), wholesale och retail-priser.

3

4

Customer orders / Pre-orders

Här lägger du in dina kundorder. Era säljare kan använda Attire direkt och skapa ordrar, eller så kan vi integrera fältverktygen som säljarna använder. Allt för att skapa smidig import och hantering vilket förenklar olika variationer i säljprocessen. Attire kan hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder. Med vårt Order Management System får du också god överblick och kontroll.

4

5

Purchase / Inköp

Här kan du administrera alla dina ordrar till leverantörer – helt efter dina behov. Du hittar sammanställningar över samtliga order – från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen. Du kan även fatta beslut kring extra inköp till egna lager, som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter. När din sammanställning är färdig skapar du inköpsorder till dina olika leverantörer.

5

6

Sales/Orders | Försäljning / Order

Med våra verktyg håller du enkelt koll och får god överblick över ditt varulager. Du kan hantera multipla leveranser vilket ger dig kontroll, från helheten vidare ner till varje enskilt plagg, utifrån färg, storlek osv. Du kan dessutom enkelt hantera flera olika lager, såväl virtuella som kundspecifika (consignment). Med Attire får du full kontroll genom att enkelt se vad som levereras, hur det levereras och inte minst när det kommer att ske.

6

7

Allocation

Här fördelar du de beställda, planerade samt inkomna varorna till dina kunder. Ofta har plaggen kommit i delleveranser, men här ser du exakt fördelning – vilka som fått sina varor eller om de inte nått fram. Om du lagt in prioritetsstatus (valfritt) på dina kunder, styr det också fördelningen. Detta kan göras manuellt eller automatiskt. Det innebär att du kan säkerställa att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid.

7

8

Shipments of goods sold Leverans av sålda varor

I denna fas hanteras packsedlar och plocklistor, även med eventuella nedstrykningar
eller korrigeringar. Nu kan du enkelt skapa pack- och plocklistor som ditt lager kan
använda för att välja ut, packa och skeppa iväg ordrarna.

8

9

Invoicing / Fakturering

Den sista delen i processen är faktureringen. Här skapas fakturorna utifrån
packsedlar som kan utgå från en lång rad olika kriterier. Givetvis kan du också skapa
manuella fakturor och kreditfakturor.

9

10

Support

Genom hela ovan beskrivna flöde, finns självfallet vår fantastiska kundsupport nära
till hands. Om du har några som helst frågor, tankar eller rentav skulle stöta på något
moment som känns utmanande eller svårt – tveka inte att höra av dig!

10
Attire logga

Teamet

Vi är en väldigt blandad samling människor här på Attire, med olika bakgrunder och profiler. Här hittar du alltifrån utvecklare, arkitekter och projektledare, till småbarnsföräldrar, västeråsare och en och annan crossfit-älskare. De flesta av oss har varit med att bygga Attire från början, och vi brinner för det vi gör. Vår tjänst är byggd utifrån allas våra samlade erfarenheter inom kundbyggda affärssystem. Tillsammans har vi utvecklat de allra viktigaste funktionerna. Vi har tweakat och putsat. Diskuterat och sedan utvecklat lite till. Varje dag går vi till jobbet med ett leende, för vi tycker att det här är det roligaste som finns. Att fortsätta att utveckla nya funktioner och att alltid försöka bli lite bättre. Det är det som driver oss framåt.

Teamet

Vi är en väldigt blandad samling människor här på Attire, med olika bakgrunder och profiler. Här hittar du alltifrån utvecklare, arkitekter och projektledare, till småbarnsföräldrar, västeråsare och en och annan crossfit-älskare. De flesta av oss har varit med att bygga Attire från början, och vi brinner för det vi gör. Vår tjänst är byggd utifrån allas våra samlade erfarenheter inom kundbyggda affärssystem. Tillsammans har vi utvecklat de allra viktigaste funktionerna. Vi har tweakat och putsat. Diskuterat och sedan utvecklat lite till. Varje dag går vi till jobbet med ett leende, för vi tycker att det här är det roligaste som finns. Att fortsätta att utveckla nya funktioner och att alltid försöka bli lite bättre. Det är det som driver oss framåt.